مجموعه ما شما را به خرید بهترین محصولات سود پرک دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

[gravityform id=”1″ title=”false” description=”false” ajax=”true”]

صادرات سود پرک به عراق

آنچه در این مقاله می خوانید...

سود پرک چیست؟ویژگی های سود پرک کاربرد های صنعتی سود پرککاربرد های غذایی سود پرک مهمترین شاخصه های سود پرک مرغوب برای صادرات به عراقاطلاعات ایمنی و ملاحظات شیمیایی سود پرکانواع بسته بندی سود پرک کیسه ایبهترین نوع کیسه برای بسته بندی سود پرکقیمت سود پرک صادراتی به عراقدلایل صادرات سود پرک به عراقمزیت صادرات سود پرک

امروزه شرکت های زیادی در حال تولید سود پرک با تکنولوژی مدرن و استفاده از متریال درجه یک مشغول فعالیت هستند. این شرکت ها نیاز بازار داخلی سود پرک و همچنین صادرات آن به کشور های دیگر را نیز تامین می کنند، صادرات سود پرک به کشور عراق توسط شرکت های بازرگانی مختلفی در ایران انجام می شود که با ضمانت کیفیت و همچنین در بسته بندی های متفاوت صادر می شود. ما در این مقاله می خواهیم در مورد سود پرک و کاربرد آن ها و صادرات سود پرک به عراق تمام اطلاعات لازم را در اکام افرینان با شما به اشتراک بگذاریم، با ما همراه باشید.

 

صادرات سود پرک به عراق

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

سود پرک چیست؟

ویژگی های سود پرک

کاربرد های صنعتی سود پرک

کاربرد های غذایی سود پرک

مهمترین شاخصه های سود پرک مرغوب

اطلاعات ایمنی و ملاحظات شیمیایی سود پرک

انواع بسته بندی سود پرک کیسه ای

بهترین نوع کیسه برای بسته بندی سود پرک

قیمت سود پرک

دلایل صادرات سود پرک به عراق

مزیت صادرات سود پرک

 

سود پرک چیست؟

نام دیگر سود پرک نیز هیدروکسید سدیم است. این اساساً یک ترکیب معدنی است که فرمول NaOH را دارد. سود پرک ماده ای جامد سفید و یک ترکیب نمادین است که از کاتیون های سدیم تشکیل شده است. ‏

سود سوزآور یا هیدروکسید سدیم یک پایه سوز آور بالا به همراه یک قلیایی در نظر گرفته می شود که در دمای معمولی محیط پروتئین را تشکیل می دهد و همچنین توانایی ایجاد سوختگی های شیمیایی شدید را دارد. ‏

لازم به ذکر است که سود سوز آور در آب بسیار محلول است و می تواند به راحتی رطوبت را همراه با دی اکسید کربن مستقیماً از هوا جذب کند. ‏

امروزه، سود سوزآور در بسیاری از صنایع مانند ساخت خمیر و کاغذ، منسوجات و آب آشامیدنی، مواد شوینده و همچنین صابون و در نهایت به عنوان پاک کننده فاضلاب استفاده می شود. ‏

 

ویژگی های سود پرک

سود کاستیک یا همان سود پرک، به آسانی می‌تواند رطوبت هوا را جذب کند و به همین علت، باید زمان حمل و نقل، تحت پوشش های حفاظتی لازم قرار بگیرد.

سود پرک هنگام تماس با پوست، دارای اثر خورندگی است و برای جلوگیری از اثرات سوزانندگی آن هنگام استفاده باید خیلی با احتیاط آن را مورد استفاده قرار دهید.

ماهیت سود سوزآور معمولاً دارای قوام پودر سفید است که به صورت پولکی، کریستال یا مروارید است،  که در کارخانه تولید سود پرک در انواع مختلف تولید می شود. انواع مختلف فرم سود پرک، نتیجه کاری را که می خواهید انجام دهید را تغییر نمی دهد.

سود سوزآور را می‌توان در موارد مختلفی مانند صابون سازی، شیشه های مات، رفع انسداد زهکش ها، شمع سازی و آزمایش های شیمیایی استفاده کرد.

سود سوزآور گرمازا است، به این معنی که آنها گرما تولید می کنند و هیدروژن می دهند. هنگامی که آب داغ را به سود سوزآور اضافه می کنید، این فرآیند می تواند بسیار خطرناک باشد، زیرا می تواند باعث انفجار قلیایی شود که در آن اسید می تواند در همه جا پخش شود.

سود پرک جامد ماده ای جامد و رنگ آن سفید است که در دمای ۱۳۹۰ درجه سانتی گراد ذوب می شود و چگالی آن ۱۳٫۲ گرم بر سانتی متر مکعب است.

هیدروکسید سدیم (NaOH)، همچنین به عنوان سود سوزآور یا لیمو شناخته می شود، یک ماده بسیار متنوع است که در انواع فرآیند های تولید استفاده می شود. هیدروکسید سدیم محصول مشترک تولید کلر است.

همچنین OSHA دستورالعمل ها و محدودیت های مجاز قرار گرفتن در معرض را برای کارگران در صنایع و تأسیساتی که در آن مواد هیدروکسید سدیم استفاده می شود، تعیین کرده است.

 

ویژگی های سود پرک

 

کاربرد های صنعتی سود پرک

هیدروکسید سدیم در ساخت نمک های سدیم و مواد شوینده، تنظیم pH و سنتز ترکیبات آلی استفاده می شود. ‏

هیدروکسید سدیم برای افزایش قلیایی بودن مخلوط یا خنثی کردن اسید ها استفاده می شود. ‏

در صنعت نفت، از هیدروکسید سدیم به عنوان افزودنی در گل حفاری برای افزایش قلیاییت سیستم های گل حفاری، بنتونیت، افزایش ویسکوزیته و خنثی کردن هر گونه گاز اسیدی استفاده می کنند. ‏

سود سوزآور در پالایش نفت خام برای حذف ناخالصی های گوگرد استفاده می شود. ‏

از هیدروکسید سدیم برای تولید صابون و مواد شوینده استفاده می شود. ‏

سود سوزآور جامد برای ساخت الیاف نساجی مصنوعی (ریون) استفاده می شود. ‏

حدود ۵۶ درصد از هیدروکسید سدیم تولید شده برای مصارف صنعتی استفاده می شود که ۲۵ درصد آن در صنایع کاغذسازی استفاده می شود. ‏

سود سوزآور در پالایش سنگ معدن بوکسیت که از آن فلز آلومینیوم استخراج می شود استفاده می شود. که فرآیند ذکر شده به عنوان فرایند بایر شناخته می شود. ‏

سودای جامد در چربی زدایی فلزات، تصفیه روغن ها و ساختن رنگ ها و سفید کننده ها استفاده می شود. ‏

 

کاربرد های غذایی سود پرک 

سود سوزآور در فرآوری و تهیه مواد غذایی در صنایع غذایی استفاده می شود. موارد زیر شامل استفاده از سود سوزآور جامد است:

شستشوی میوه ها و سبزیجات در صنعت

فرآوری شکلات و کاکائو

تولید رنگ

پختن مرغ

فرآوری نوشیدنی

ضخیم شدن بافت

فرآوری و رفع تلخی زیتون با افزایش سود سوزآور

درست کردن مقداری دسر و پودر کیک یا پودر

درست کردن مقداری غذای

 

مهمترین شاخصه های سود پرک مرغوب برای صادرات به عراق

از مهمترین ویژگی های سود پرک یا سود سوز آور مرغوب می توان به غلظت بالای سود پرک تا بالای ۹۵% اشاره کرد. سود پرک در اصل به شکل جامد است که به شکل های مختلف آن را تولید می کنند، و می توانند به آسانی در آب حل شوند.

سود سوز آور یک ماده ای شیمیایی به شکل جامد، دارای رنگ سفید و شفاف است که در کارخانه ها به شکل مایع، جامد، قلیایی، مایع غلیظ تولید و عرضه می شوند.

 

اطلاعات ایمنی و ملاحظات شیمیایی سود پرک

مانند سایر اسید ها و قلیا های خورنده، حتی کوچکترین قطرات محلول هیدروکسید سدیم می توانند به راحتی بافت زنده پروتئین ها و ترکیبات لیپید را هیدرولیز کنند. ‏

در نتیجه باعث سوختگی شیمیایی می شود و ممکن است در اثر تماس چشمی باعث کوری دائمی شود. ‏

این جامد که به شدت قلیایی است می تواند در عین داشتن رطوبتی مانند بخار آب، خاصیت خورندگی نیز داشته باشد. ‏

بنابراین، هنگام کار با این ماده شیمیایی یا محلول های آن، همیشه باید از تجهیزات حفاظتی مانند دستکش لاستیکی، لباس ایمنی و عینک استفاده کنید. ‏

اقدامات کمک های اولیه در صورت تماس محلول سود سوزآور با پوست شامل شستشوی محل تماس با حجم زیادی آب می باشد. شستشو باید حداقل ۱۰-۱۵ دقیقه ادامه یابد.

انواع بسته بندی سود پرک کیسه ای

از طرفی در صورت عدم تعیین بسته بندی با توجه به مسافتی که باید طی شود، علاوه بر تغییر کیفیت نوشابه کلسیم ، احتمال پارگی بسته، کسر مقدار و وزن دریافتی محصول و سایر مسائل توسط گیرنده ‏نیز وجود دارد.

 

بهترین نوع کیسه برای بسته بندی سود پرک

بهترین مواد کیسه ای برای بسته بندی سود سوزآور در کیسه های پلی پروپیلن با روکش پلی اتیلن. دلیل این امر این است که این نوع کیسه از تغییر کیفیت، تغییر رنگ یا هرگونه تغییر در ظاهر سود سوزآور خریداری شده توسط مشتری جلوگیری می کند. از طرفی مقاومت این نوع کیسه در برابر پارگی مانع از تغییر حجم محصول دریافتی می شود. ‏

لازم به ذکر است کیسه های ساخته شده از مواد دیگر امکان ایجاد شرایط برای رسیدن هوا یا رطوبت به دیگ را افزایش می دهند که باعث ایجاد توده و افت کیفیت در دیگ می شود. ‏

بنابراین بسته بندی اولیه کیسه های گونی برای حفظ کیفیت آن ضروری است. ‏

 

قیمت سود پرک صادراتی به عراق

سود پرک با توجه به کارایی زیاد و کاربرد های مختلف قیمت بسیار مطلوبی دارد. قیمت سود پرک بستگی به کیفیت، درجه غلظت و خلوص، روش خرید و فروش آن، میزان تقاضا، نوسانات بازار متفاوت است. خرید و فروش سود پرک به صورت عمده دارای قیمت مناسب تر و مقرون به صرفه تری است تا خرید و فروش جزئی آن.

 

دلایل صادرات سود پرک به عراق

کشور عراق قادر به تولید و ساخت سود پرک نیست و به دلیل استفاده زیاد این ماده در صنایع مختلف، مجبور به واردات سود پرک از کشور های تولید کننده مثل کشور ایران هستند.

صادرات سود سوز آمور توسط شرکت های بازرگانی ایران به کشورهای همسایه در بسته بندی ها و انواع مختلف انجام می شود. سود پرک صادراتی ایران به علت کیفیت مرغوبی که دارد در کشور های دیگر نیز فروش بسیار خوبی دارد.

 

مزیت صادرات سود پرک

از مزیت های صادرات سود پرک برای کشور، می توان به ارزآوری و بهبود یافتن روابط تجاری و اقتصادی کشورمان با کشورهای دیگر اشاره کرد.

همچنین صادرات سود پرک باعث شغل زایی و فرصت های جدید شغلی می شود که نرخ بیکاری را کاهش می دهد.

ما در این مقاله سعی کردیم در مورد اینکه سود پرک چیست و ویژگی ها و کاربرد های صنعتی و غذایی آن و همچنین چگونگی بسته بندی صادرات این مواد شیمیایی پرمصرف توضیحات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

همچنین درباره مزیت صادرات سود پرک به عراق که موجب ارز آوری و ایجاد شغل در کشور می شود، توضیحات لازم را با شما به اشتراک گذاشتیم. امیدواریم سودمند بوده باشیم.

رقیه محمدی

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

مجموعه ما شما را به خرید بهترین محصولات سود پرک دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

[gravityform id=”1″ title=”false” description=”false” ajax=”true”]

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *